La Verema Turística

[ Traduire en français ] [ Traducir al español ] [ Translate to English ] [ Ins Deutsche übersetzen ]

daniel-garcia-peris

La climatologia en aquestes dates, quan l’estiu comença a acomiadar-se donant pas a la tardor, és similar a la transició d’estacions entre la primavera i l’estiu. Però per a una regió vitivinícola, per raons evidents, és molt més interessant el període actual. Es produeix la verema, una activitat que marca tot un cicle vital tant des del punt de vista tradicional només cal veure com s’articulen moltes festes de la collita, del most, de la verema i festes majors en torn d’aquest esdeveniment així com en l’àmbit econòmic. No només són uns dies crítics dins el sector vitivinícola i de la pagesia, sinó també en l’àmbit turístic… O així hauria de ser.

Setembre i octubre és la millor època de l’any per a l’enoturisme. Les calors de l’estiu afluixen i poc a poc la temperatura és més agradable per caminar o simplement gaudir a l’aire lliure. L’opció de passejar entre vinyes, boscos, camps, conreus, etc. que només fa uns dies sota un sol de justícia semblaria una prova de resistència, ara guanya moltes posicions en les prioritats del turista. Però és sobretot l’activitat humana de la verema la que motiva més que mai a experimentar unes experiències úniques. El paisatge vitivinícola és un espai natural però modifcat a consciència per l’home. Ara és quan aquest modelat del territori, unes vegades alterat fa molts segles i d’altres recentment -i algunes de manera no gaire encertada, tot sigui dit- pren el seu sentit.

Les activitats relacionades amb el turisme del vi i del cava es poden realitzar durant tot l’any, però és durant la verema que es pot mostrar al visitant una autenticitat i una participació inigualable. Visites a caves i cellers juntament amb els tastos són les ofertes més clàssiques, però la collita del raïm obre tota una sèrie de possibilitats de diferenciar-se en aquest món. L’oferta enoturística comença a ser àmplia i només amb la innovació ens podem obrir pas, sempre apostant per la qualitat i responent a la tendència del turista actual, molt més actiu i interessat culturalment.

Al Penedès fa molts anys que tenim tots els ingredients necessaris per poder aprofitar les oportunitats que ens ofereixen les nostres vinyes, però potser encara no hem trobat la combinació per arribar a la fórmula d’èxit. Només cal veure quants establiments utilitzen el reclam de la verema per proposar noves i renovades experiències. És ben cert que aquests dies és en joc la inversió de tot l’any, però si realment s’aposta per l’enoturisme, no podríem treure rendiment de compartir aquestes vivències amb qui també les vol viure?

Publicat a 3 de vuit, per Daniel Garcia Peris.

Comentaris tancats.