La Regió de Múrcia presenta la seva indústria agroalimentària ecològica a la major fira del sector ‘Natexpo 2009’

[ Traduire en français ] [ Traducir al español ] [ Translate to English ] [ Ins Deutsche übersetzen ]

El Pla de Promoció Exterior junt amb el Consell Regulador d’Agricultura Ecològica organitzen la participació de les empreses murcianes en aquesta fira que se celebra a París.

La Regió de Múrcia és l’única comunitat autònoma que compta amb un espai expositiu a la major fira del sector ecològic, ‘Natexpo 2009‘, que se celebra entre els dies 17 i 19 d’octubre a París. En aquesta mostra sis empreses murcianes tindran l’ocasió de promocionar la producció ecològica regional al major escenari en el qual es reuneixen els principals agents i distribuïdors europeus que intervenen en el mercat de productes naturals.

La participació de les empreses ha estat organitzada per la Conselleria d’Universitats, Empresa i Investigació, a través de l’Institut de Foment, i el Consell Regulador d’Agricultura Ecològica de la Regió de Múrcia en el marc del Pla de Promoció Exterior que es gestiona amb les Cambres de Comerç de la Regió.

El conseller d’Universitats, Empresa i Investigació, Salvador Marín, va destacar la importància de la participació de les empreses murcianes “ja que és una de les principals portes d’entrada de l’àmplia gamma de productes ecològics, que van des dels aliments orgànics i naturals, passant pels suplements alimentaris, fins als cosmètics naturals”.

En concret, les empreses presents en l’exposició francesa, que ho fan de manera agrupada a l’estand de la Regió de Múrcia, són José Manuel Abellán Lucas, amb conserves vegetals, confitura i melmelades i codonyat; Carlos Almarcha Riquelme, que es dedica a les melmelades, l’oli d’ametlles, i les fruites i les verdures fresques; Caprilac S.L., formatges; Murcipan S.L., que produeix productes de fleca; Hida Alimentación S.A., amb conserves vegetals; i la Societat Cooperativa COLLIGO, que tractarà de promocionar l’oli d’oliva, l’ametlla i el pebre vermell.

Així mateix, la participació de la Regió de Múrcia a la fira es completa amb una àmplia agenda d’entrevistes, coordinada per la Promotora de Negocis a París, amb agents i distribuïdors, així com visites als expositors d’altres empreses participants i establiments a fi de conèixer l’oferta existent en aquest sector i obrir canals comercials.

Promoció del sector ecològic

Per optimitzar la participació de les empreses murcianes a la fira, l’Institut de Foment ha previst diverses actuacions de promoció, com l’edició d’un fullet monogràfic sobre el sector en el qual s’inclou una descripció de les empreses participants; i contactes directes amb altres empreses, fins i tot visites a botigues especialitzades en París, així com la presència en Internet dels productes ecològics de la Regió.

Des del Pla de Promoció Exterior, amb el suport del Consell Regulador d’Agricultura Ecològica de la Regió de Múrcia, s’estan duent a terme importants esforços en promocionar el sector de productes ecològics al país gal, ja que compta amb grans expectatives.

Segons les últimes dades, un 44 per cent dels francesos han consumit almenys un producte ecològic per mes en 2008 i un 39 per cent han comprat productes ecològics en les últimes quatre setmanes.

Múrcia és una de les principals regions amb major superfície percentual destinada a l’agricultura ecològica, amb prop de 38.000 hectàrees. Aquest sector ocupa més de 1.500 persones, a qui se sumen les que treballen en les 156 empreses que es dediquen a la seva elaboració i envasament. La Regió ha estat pionera en desenvolupament d’aquest tipus de pràctica ecològica, impulsada per la Conselleria d’Agricultura i Aigua.

El mercat exterior és el principal consumidor de la producció regional d’aliments ecològics, ja que un 90 per cent es destina al comerç exterior. El Regne Unit, Alemanya i França són els principals països de destí.

Contingut publicat a murcia.com.

Comentaris tancats.