CavaTast 2009

[ Traduire en français ] [ Traducir al español ] [ Translate to English ] [ Ins Deutsche übersetzen ]

El Cavatast ha demostrat novament que està tocat per una vareta màgica i ha completat la seva 13a edició, que arribava en temps de crisi, registrant uns resultats que superen àmpliament els assolits en anys anteriors. Prop de 50.000 visitants van passar pels estands del Cavatast durant els tres dies de la mostra, que va tenir el seu punt culminant durant la jornada de diumenge. El dissabte també va ser un dia excel·lent i el dilluns, coincidint amb la jornada de portes obertes a les caves, va acabar d’arrodonir una edició de rècord. En total es van servir més de 100.000 degustacions de cava, a les quals s’han d’afegir 40.000 degustacions més entre gastronomia, xarcuteria i pastisseria. Es van distribuir 28.000 copes de cava, exhaurint-se les que hi havia gravades per a l’edició d’enguany. La regidora de Comerç i Turisme de l’Ajuntament, Esther Parellada, parla d’èxit rotund i considera que va ser un encert aprofitar la festivitat del 12 d’octubre per allargar el Cavatast. Tot i així, des de l’organització ja anuncien que l’any vinent es tornarà al format tradicional, és a dir, inaugurar el divendres al vespre i cloure la mostra el diumenge a la nit.


El ganxo d’Isma Prados
Cavatast 2009

El major protagonisme de la gastronomia va ser un dels fets destacats de l’edició d’aquest 2009. A banda d’incorporar un tercer restaurant, Il Picarolo, que s’afegia a Cal Blay i Fonda Neus, els cuiners van tenir un paper destacat tant a la inauguració com a la sala de tast. El televisiu Isma Prados va inaugurar el 13è Cavatast i la 23a Fira Comercial el dissabte al matí i va demostrar el seu ganxo amb la gent durant el recorregut pels estands. Aquest cuiner va tornar dilluns per seduir a tots els assistents de la sessió de tast en la qual va compartir el seu mètode de creació d’un menú a partir dels caves. A la inauguració, Prados havia lloat la tasca dels Set Savis de Grècia en la seva lluita contra la fil·loxera i havia posat el cava com exemple d’un producte popular i d’alt nivell gastronòmic. També va destacar que és fort en l’exportació i que s’elabora a partir d’una producció sostenible i responsable amb la natura. L’alcalde, Joan Amat, va agrair molt especialment la presència de totes les empreses i establiments de la vila que havien tornat a apostar pel Cavatast i la Fira en un any de crisi, a la vegada que va lamentar que hi hagi cavistes que es tanquin a casa quan venen els temps difícils. Segons Amat, és responsabilitat de tothom donar suport a uns esdeveniments que són positius per Sant Sadurní, el cava i el comerç.

A banda de l’èxit d’Isma Prados, la sala de tast, que enguany oferia un programa molt atractiu d’activitats, va omplir en gairebé totes les sessions, amb un total de 500 persones. Van triomfar sobretot el sommelier Josep Roca, de El Celler de Can Roca, i la cuinera Ada Parellada, així com Thierry Airaud-Gouthier, amb la seva proposta de maridatge d’ostres i cava.

Gent de tot arreu

Els 50.000 visitants de la mostra van arribar de tots els indrets de Catalunya, sobretot de Barcelona i la seva àrea metropolitana. També van venir visitants d’altres indrets de l’Estat espanyol i alguns estrangers. Hi havia alemanys, suïssos, nord-americans i francesos, entre d’altres, alguns dels quals havien escollit expressament les dates del Cavatast per venir a Catalunya. Els professionals del sector del vi (enòlegs, distribuïdors, importadors…) també es van deixar veure per la mostra. Per bé que hi havia gent de totes les edats, cal destacar la nombrosa presència de joves, fet que desmenteix la teoria que els joves no beuen vi. Una altra de les activitats paral·leles, el trenet del cava, va arribar a transportar gairebé 2.000 persones durant els tres dies.

Una vegada més, el sol i l’excel·lent temperatura que va fer durant aquestes jornades van ser un altre gran aliat del Cavatast. Les cues que hi va haver en les hores punta van ser un dels pocs inconvenients que van patir els visitants. El director del Patronat de Turisme, Joan Capellades, fa notar que aquest Cavatast ha superat amb èxit el repte d’atraure públic en un pont llarg i les pors que genera la crisi econòmica. Segons Capellades, les persones que tenen costum de desplaçar-se a Sant Sadurní per la jornada de portes obertes del 12 d’octubre van tenir enguany l’al·licient afegit de poder gaudir de la mostra de cava. El director del Patronat també valora molt positivament la connexió en directe des del Cavatast que va fer TV3 el dissabte en el Telenotícies del Vespre, que va esdevenir un complement ideal a la campanya publicitària endegada conjuntament amb Caixa Penedès.

Contingut publicat a Cavatast.

Comentaris tancats.