A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

‘Disfruta i Verdura’, d’una horta de Cambrils a les grans capitals

[ Traduire en français ] [ Traducir al español ] [ Translate to English ] [ Ins Deutsche übersetzen ]

disfruta_verduraViure a capitals com Barcelona o Madrid ja no és una dificultat per poder tenir a casa verdures i fruites acabades de collir de l’horta. Les noves tecnologies han facilitat que alguns agricultors portin l’hort a taula, un servei que han acollit molt bé a ciutat i que no deixa de créixer. Fa quatre anys, les famílies Barrabeig i Barraquer, de Cambrils, es van embarcar en la nova marca ‘Disfruta i Verdura’ i ja reparteixen a domicili 3.000 caixes mensuals de fruites i hortalisses. L’empresa té una trentena de treballadors i té delegacions a Madrid, Barcelona i Andorra. Les zones de cultiu ocupen unes 50 hectàrees. La filosofia de l’empresa és la immediatesa i la qualitat.

Tot i que els principals clients de ‘Disfruta i Verdura’ viuen en gran capitals com Madrid i Barcelona, la producció de tots els productes de l’empresa es fa des de Cambrils, al Baix Camp, en unes zones de cultiu de uns 50 hectàrees, una finca propera al mar i envoltada de pins mediterranis. Les feines de camp van a càrrec de joves agricultors, membres de les famílies propietàries que treballen aquesta terra des de fa tres generacions. Però els temps avancen i les famílies Barrabeig i Barraquer han explotat les oportunitats que ofereixen les noves tecnologies i la proximitat que a través de la xarxa poden oferir als seus socis.

Els agricultors cullen avui les fruites i verdures que demà arribaran a les taules dels seus clients. Al mateix hort, es troben les instal·lacions on es preparen les caixes de fruita i verdura. Com explica el responsable de camp de ‘Disfruta i Verdura’, Ernest Mas, els valors del productes que cultiven i distribueixen “és la qualitat, la frescor, i que han estat collits un dia abans que arribin als domicilis”. Preveure aquest circuit de cultiu i distribució comença molt abans. Segons Mas, els cultius es planifiquen entre sis i vuit mesos abans organitzant “la variabilitat” de productes i pensant ja amb la composició de la caixa perquè “sigui distreta i que pugui donar de menjar”.

La filosofia de ‘Disfruta i Verdura’ és “no parar d’innovar”, diu Mas. Investiguen constantment sobre quines són les varietats que s’adapten millor al territori, quines agraden més als clients i millorar els processos de cultiu per evolucionar cap a una agricultura 100% ecològica. Treballen per promocionar varietats autòctones com el pebrot groc, molt més suau que els tradicional verds o rojos. Ofereixen productes que es desconeixen, com els brots orientals de ‘comatsuna’ i que serveixen “per fer divertida l’amanida”. I sobretot recuperen varietats de productes tradicionals com poden ser els enciams “negre de Reus o cua d’oreneta” o també la bleda.

Les bledes són un bon exemple de la varietat amb què es treballa a l’hort de ‘Disfruta i Verdura’. N’hi ha fins a quatre tipus i colors, i es fa especialment pensant en els menuts de la casa. Hi ha bleda de fulla petita en model baby, bledes verdes de penques blanques, en color magenta o grogues, del tot naturals.

Publicitat boca orella

El negoci ha prosperat i té el mèrit d’haver-se promocionat gràcies a la qualitat dels seus productes i per la satisfacció dels seus clients que ho acaben recomanant als seus amics. I és que la comunicació de la nova marca s’ha basat des del primer dia en el boca orella, no han fet campanyes publicitàries per donar-se a conèixer i el contacte amb els seus socis clients es fa únicament a través de la pàgina web i el telèfon.

L’empresa ofereix diferents tipus i mides de caixa que s’adapten als gustos dels clients (alguns més amants de la verdura, o més de la fruita) i al nombre de persones que foren la família. També es pot escollir l’assiduïtat amb que es volen rebre els productes. A més, complementen el seu servei explicant en una publicació pròpia, ‘The New Hort Times’, en què es treballa setmanalment als horts de Cambrils i oferint consells de conservació i de cuina sobre els productes que conformen la caixa.

Més informació: delCamp.cat

Compartir:
  • Print
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • Add to favorites
  • Bitacoras.com
  • blogmarks
  • LaTafanera
  • LinkedIn
  • Live
  • Meneame
  • Netvibes
  • Reddit
  • RSS
  • Technorati
  • Twitter
  • Yahoo! Bookmarks
  • Yahoo! Buzz

Comentaris tancats.